Pagina's

maandag 9 december 2013

Vervolg dag 1 (bovenbouw)

De lunch eten we in de basisgroepen en we spelen met de hele bovenbouw buiten. Natuurlijk wordt er ook gevoetbald volgens een heel nieuw schema waar iedereen weer aan bod komt.  Voor of na de pauze hebben we in elke basisgroep een inventarisatie gemaakt van wat we allemaal bij het kerstbuffet zouden willen hebben. Dit deden we in teams van verschillende leeftijden door elkaar met de coƶperatieve vorm "placemat". Er kwamen echt lekkere ideeĆ«n uit! Nu maar hopen dat we ouders zou 'gek' krijgen om het klaar te maken.
Om half twee werd in de aula het project geopend. In de grote kerstboom hingen allerlei sterren waarop de namen van de diverse workshops stonden. Hierover vertelden de leerkrachten steeds iets of lieten iets zien. Eenmaal terug in de klas konden de kinderen zich inschrijven voor de workshops en kregen zij wat meer te horen over 'de prestaties'. Dat zijn zelfstandige werkkaarten waarmee kinderen zelf een 'prestatie'neer kunnen zetten. Zo hebben we bijvoorbeeld: een handleiding maken voor iemand die geen winters kent, lampions maken, kerstbomen van oud hout maken, mandala's maken, dagboek van een eekhoorn schrijven, onderzoek naar het ontstaan van het kerstfeest, games maken, kerstbingo voor kleuters maken, enzovoort, enzovoort. Morgen na de basisvakken gaan de kinderen starten met de eerste workshops en prestaties. We zijn benieuwd!
Alle ruimtes worden duidelijk aangegeven

'placemat' kerstbuffet


Lekker lezen in de leeshoek van een 'andere' klas
Als je naar een andere ruimte gaat om daar te werken, neem je je spullen in je tas mee.
"Best leuk juf, het lijkt de middelbare school wel!" En je hebt weer even een loopje tussendoor.
Voetballen in de pauze, wel met leeftijdsgenootjes

Wat een sterren! "Opening"

Spannend wat er allemaal gaat gebeuren!

Op de lijsten op de gang kun je je inschrijven voor de workshops